Saturday 17 January 2015

Hotel Di Pulau Perhentian (Perhentian Besar)

Assalamualaikum...Salam Sejahtera..Salam 1 Malaysia(Gitu!). Entry kali ni aku nak share sikit pasal Hotel/Resort/Chalet yang ade dekat perhentian berserta harga sekali. Dalam aku tengah nak mencari-cari hotel untuk bulan 3 ni kan..ape salahnya aku share sekali dengan korang sekali . Sharing is Caring katanya.

Macam yang korang tau..Perhentian ni terbahagi kepada 2 bahagian iaitu Perhentian Besar dan Perhentian Kecil. Terpulang pada kehendak hati korang nak duduk dekat mana, apa yang aku boleh cakap, Perhentian Besar korang boleh berenang-renang sambil tengok Batu karang dengan ikan dekat Pantai depan-depan tu je. Kalau Perhentian Kecil pulak ada 2 bahagian jugak..belah depan orang panggil Coral Bay kalau belah belakang tu dieorang panggil Long Beach. Coral Bay ni dia tenang sikit lah berbanding Long Beach yang orang cakap ade Party-party..pastu malam-malam ada buat pertunjukan Api..telan api, Sembur api(macam Naga Tasik Chini) walaupun aku tak pernah tengok naga Tasik Chini....kire aku punya imiginasi memang tahap tak masuk akal  sikit.

Coral Bay VS Long Beach


Apa beza Coral Bay dengan Long Beach? Aku sebenarnya mula-mula pergi tu aku duduk dekat Coral Bay (Sharila Resort) memang agak tenang sikit, lagi pun kat sini tak banyak sangat tempat tinggal..cuma ade 4,5 Hotel macam tu. Long beach aku tak pasti macam mane rupenya sebab aku tak pergi lagi. InsyaAllah bulan 3 nanti aku nak tour semua, nanti aku akan update lagi pasal tu. Mengikut apa yang aku baca dan pemerhatian aku, Long Beach pantai dia lagi cantik dari Coral bay, kalau coral Bay banyak bot dekat tepi-tepi pantai tu. Mungkin jugak dekat situ tak banyak Batu Karang. Tapi kalau korang duduk dekat Sharila..Sharila ade private beach, air dia memang lagi cantik lah dari pantai dekat area jetty Perhentian Kecil(Coral Bay) tu.

Tapi dari Coral Bay ke Long Beacj korang boleh jalan kaki je, laluannya korang kena masuk kat Ombak Resort pastu pergi belakang. Kat Long Beach tu ada Kincir Angin..kat Kincir Angin tu korang boleh tengok Pemandagan yang cun melecun. InsyaAllah aku akan mendaki jugak bulan 3 nanti. 

Panjang beno mukadimah aku. Ok mari kita teruskan dengan list hotel yang ade dekat Pulau Pehentian, aku akan bagi link sekali untuk memudahkan korang click hotel yang korang rasa sesuai sangat dengan jiwa nurani korang. Baik tak aku? baikkan? hahah

Kita mula dengan Pehentian Besar dulu.


1. Abdul Chalet
   Harga : RM 170 - RM 270
   Website : AbdulChalet

2. Coral View Island Resort
    Harga : RM 149 - RM 583
    Website : Coral View
    Agoda : Agoda

3. Perhentian Island Resort
    Harga : RM 318 - RM 528
    Website : Perhentian Island

4. The Reef Chalet Perhentian
     Harga : RM 120 - RM 350
     Website : Facebook

5. Newcocohuts Chalet
   Harga : RM 180 - RM 260
   Website :  Newcocohuts

6.D'Ayumni Chalet
  Harga : RM 160 - RM 300
  Website  : D'Ayumni

7.Arawana Perhentian Eco Resort
   Harga : RM 162 - RM 672
   Website : Arawana

8. Flora Bay Chalet (service untuk confirmkan payment sgt lambat,Sebulan tak dapat apa-apa, balas email pun sgt slow)-
   Harga : RM 70 - RM 350
   Website : FloraBay


9. Alu-Alu Chalet
   Harga : RM 75 - RM 200
   Website : Alu-Alu


10. Fauna Chalet
     Harga : RM 60 - RM 180
     Website : Facebook Fauna Chalet


11. Samudera Chalet 
     Harga : RM 70 - RM 150
     Website : Samudera

12. Mama Chalet
     Harga : RM 65 - RM 350
     Website : Mama Chalet

 **Harga tertakluk pada Low,Peak, Super Peak Season. Korang kena tengok harga dekat Website hotel yang aku bagi tu. Ada juga harga yang aku bagi tu tak termasuk Tax. 


Follow IG : GEDEBAKGEDEBUK

No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...