Friday 9 May 2014

Yogyakarta (0H 0M)

Boleh tajuk aku mcm tu?? Motif die senang je...motif tunjuk perasaan tak dapat pergi..kenapa??
sebab aku saje je nk beli tiket tak nak pergi..propa sangat statement..sebenarnya disebabkan aku baru je bertukar ke tempat kerja baru..tak sampai sebulan pun kerja nk cuti seminggu?? Sape punya company eh tu?? sendiri?? sebelum bos aku bagi ayat sentap macam tu baik aku xpayah mintak cuti kan..faham2 sendiri lah..sebelum sign contract pun dah ckp...tak kan xpaham2 lagi kan..Jadinya aku frame jelah tiket flight pergi Yogja(Jogja) ni...


Yogja@Jogja



Aku pun tak tau jugak kenapa ejaan lain bacaan lain...tp yang pastinya tempat die same je..aku ingat sebab orang Indonesia ni sebut J tu lain je kan...sebab ABC die kan lain macam sikit ala2 German gitu! Aa Bee Cee...aku siap tengok Youtube tu nak tgk dieorg baca ABC macam mane..tp J sebut J jugak...xpelah..mugkin ade sejarah tersendiri kan...bukan masalah besar pun..xpayah nk gaduh2..

Jogja ni dulu pernah jadi Ibu negara Indonesia masa zaman pemberontakan dulu ( Cewah macam pendai sgt kan) aku baca je...kalau tak tu jangan nak memberontak pulak. Ape yang aku tau jugak Jogja juga banyak universiti dah banyak universiti mestilah banyak student kan? selain dari tu banyak candi2 dekat situ antara yang terkenal Candi Borobudur.. haaa gitu jelah aku nk citenya..lain korang google lah sendiri.
 
Antara yang popular "Google je"





 
Jalan yang paling popular tuk soping " Google je"




Jogja Map " Google je"


Tiket Air Asia 


Untuk tiket kali ni..seperti lazimnya..aku beli yang promosi jelah kan..\.yang pentingnya FREE SEAT..
kali ni memang murah sesangatlah pada kau aku..aku tak ingat dah harganya macam mane..try jgk check "Travel Intinerary" tapi takade pulak harga..yang pentingnya total untuk 2 orang pergi balik RM 212.00 (RM 106.00/Sorang) tapi kali ni aku cut betul2 cut..faham-faham jelah kan..biase memang tak  check baggage , tak ambik insurance(Gile ke pe??) lepas ni kena ambik..tak beli tiket Skybus..cuma yang paling penting Nasi Bryani Peak A Seat je pada aku..tu je kot yang aku ingat..ooooo lagi satu masa nk bayar tu aku xtaulah sekarang ni kalau bayar pakai Credit kad ke Debit Card mahal betul charge die RM 8 ke RM 12 eh?? xingat tp macam xberbaloi je! Kalau pakai Direct Bank in(Online transfer) murah sikit RM 4 kot..ke free eh?? aku pun confius ni..tapi korang check lah nnt eh. 

Baru nak rasa orang sambut macam ni

Balik jelah Makcik..tak payah tunggu sy


Nak kongsi harga tiket je


Aku sebenarnye xdelah nk cite ape sangat pasal Jogja ni sebab aku pun tak pergikan saje nk menunjuk kongsi harga tiket je sebenarnya...mungkin lain kali lah kan..banyak masa lagi...

 

No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...