Friday 30 December 2016

5 Negara 13 Negeri --- 2016

Tahun 2016 dah nak berakhir dah, hari ni hari terakhir dalam tahun 2016. Banyak sangat benda dah jadi dalam tahun ni. Ada yang gembira ada yang sedih. Tapi pun jadi sebelum kita nak berazam-azam bagai Allah dah tentukan jalan hidup kita. Apa yang kita perlu buat adalah redha dengan segala ketetuanNya. Kita tau siapa lagi yang lebih tahu baik buruk perjalanan hidup kita ni kalau bukan Dia.

Ok sudahlah jadi ustazah, tahun 2017 esok je ni. Harapnya semuanya berjalan dengan baik, InsyaAllah kalau dipanjangkan umur banyak dah plan dalam kepala otak ni nak berjalan di atas bumi ciptaan Allah. Banyak lagi belum aku tengok. Apa pun Alhamdulillah tahun 2016 ada senarai dalam bucket list aku yang dah ditunaikan. Tahun 2017 ni kita slow-slow kayuh.

Tahun 2016!! 5 Negara aku dah jejak,13 Buah negeri dah aku tengok. Syukur Alhamdulillah..Jeling-jelinglah footsteps aku kalau tak caya hahah.. kalau berjalan ni memang duit tu tak berapa nak banyak lah dalam simpanan. Tapi kalau dah suka kan? ape boleh buat. Pengalaman tu memang tak boleh dibeli dengan duit itu jelah aku nak cakapnye. Masing-masing ade benda yang dia suka, asal tak menyusahkan orang dahlah kan? Lantak lah die nak buat ape pun. Kalau die nak beli Hello Kitty penuh 1 rumah pun lantak die lah..bukan pakai duit ko pun!! tiba-tiba emosi.hahahaha

Terima kasih dekat semua orang yang dah menjayakan kehidupan aku untuk tahun 2016 ni. Banyak sangat benda dah jadi ni. Tapi tak apalah, keep as a secret..cakap ompteh ko!!!

Bye..bye 2016. Hello 2017

No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...