Monday 6 October 2014

Balik Kampung..JDT Aku pulang.

Tengok Tajuk sikit..Biasalah cuti-cuti Raya Haji ni..balik Kampung lah kan.. Tapi rasa malas je nak balik kampung tak excited lansung. Rasa malas je dah la aku ni memang pemalas..tambah lagi rasa malas..memang bertambah-tambah malas lah jawabnye.

Malas macam aku


Slow Motion


Sebab nak balik kampung malas-malas pun aku merajinkan diri datang awal keje sebab nak balik awal.Biaselah..Keje ikut suka kan..dah 2 minggu aku datang keje nak dekat pukul 10AM..malas nak datang nanti kena balik lewat sebab biaselah bulan Sept. bulan 3rd Quater closing. Banyak keje macam hape! Tapi sebab nak balik kampung..aku mengagahkan diri datang pukul 7AM..jadinya aku boleh balik pukul 4PM tapi sebab aku tak keluar lunch jadi aku baliklah pukul 3PM..ikut suke aku je kan.

Jangan Marah Haaaa



Damansara Utama - JDT



Biaselah LDP nama pun LDP...Lebuhraya Damn Penuh! hahaha pukul 3PM ni oklah tak adalah banyak sangat kereta..walaupun slow juga tapi yang penting tak sesak.. kalau sesak memang aku malas nak balik kampung dah..penat tuu. Aku dah lah kereta Manual..sakit kaki..kejang...Kenkadang sampai tak berasa kaki. Separa Stroke aku kalau Jammed kat LDP ni.

Dah memang aku pun macam tak ada mood bagai nak balik ni..dah la sorang-sorang ngntok pulak tu. Nasib baik sepanjang perjalanan memang tak banyak sangat kereta. Tapi biasalah sampai Nilai- Seremban memang jammed lah situ..Raya ke tak Raya ke..same je. Sebab aku dah ngntok tahap Koma..aku berenti kejap dekat RnR Seremban..Mak aiii!! Ramai bebenoo orang. Lepas dah minum-minum kopi Jantan..Janda..Kopi Dara..semua aku bantai..Mata terang benderang dah..Boleh lah memulakan perjalanan semula.

Sg. Besi - Senai(E22)


Sejak tahun lepas kalau tak silap aku..Tol Senai ni dah bukak..memang senang lah aku nak balik kampung, tak payahlah aku nak pergi Tol Kempas pastu nak patah balik ke Belah sana. Cewah belah sane tu...Mane2...adelah, Kang aku cakap kang penuh pulak kat umah mak tu..tak larat nak layan kang.wakakaka

Tol dari Sg. Besi ke Senai..RM 40.90..pastu dari Senai ke Tol Kampung aku RM 3.70..tapi memang senang lah. Jalan pun lengang je..


Ayer Hitam Batu Pahat


TTbe cite dah nak balik kan..Aku Starting memang terus ending je..tak ada Part 1..2..3 tak payah nak cerita apa aku buat kat rumah( tak penting).

Balik tu aku singgah Ayer Hitam sebab nak beli kerepek merepek...ingatkan nak singgah masa balik JB tapi sebab masa tu dah malam aku malas nak singgah.

Johor Negeriku


Ayer Hitam ni kira popular lah jugak kalau makcik-makcik yang suka sangat pasu-pasu..bunga-bunga hiasan tu kan..memang banyak lah kat sini. Tempat ni dah lama kot wujud sejak aku kecik lagi dah ada dah.. Tapi sekarang tempat ni dah maju dah..dulu cuma ada kedai-kedai kecik tumpu pada 1 tempat je..sekarang ni sebelum sampai ke Ayer Hitam tu dah banyak kedai-kedai jual kain-kain..pasu.karpet..barang-barang kawen.

Kerepek


Sebab aku nak cari kerepek jadi aku tak payahlah nak merepek tempat lain. Anak patung pun banyak kat sini..Bantal-bantal..selain dari pasu-pasu bunga. Kerepek macam-macam kerepek ade..banyak jugak kedai..pilih jelah mana korang nak. Ada yang dah siap packing.. 5-RM10 ade..3-RM10 ade..2-RM10 ade..kalau tak cukup jugak boleh timbang..bape kilo nak? 1kg...10kg..ikut suka korang lah.

Motor tu tak de kaitan


Putu Bambu Special


Kat sini ada satu Kedai Putu Bambu sedappp giles!! tapi tutup pulak hari tu. Jadinye tengok jelah. Putu Bambu die memang terbaiklah!! beratur beb orang. Putu Bambu dia..perghhh!!! Wangi..Sedap..terliur?? Lap2 air liur tu..kedai Putu Bambu ni..kalau korang dari kedai-kedai Kerepek tu..ade simpang empat traffic light..kene pergi belah kanan..lepas kanan tu terus nampak kedai Putu Bambu tu..memang tak rugi kalau kena beratur pun.

Kerepek Ayer Hitam VS Kerepek Parit Raja


Kalau siapa-siapa pernah pergi Parit Raja mesti pernah beli kerepek dekat Parit Raja.. apa beza? Sama je pada aku..cuma kalau Parit Raja mungkin dia murah sikit lah.sebab kat sane rare sikit.Ayer Hitam kan tumpuan..mahal lah sikit..sikit jelah kot. Tapi sedap pun sedap jugak sikit lah. Tapi sebab macam jauh lah dari Highway tu yang aku berenti dekat Ayer Hitam je. Kalau nak ke Parit Raja tu mungkin dalam 30minit lagi kot. Tapi lebih kurang je..kerepek macam mane sangat kan?? Same je..



No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...