Tuesday 17 September 2013

krabi (4h 3 m)

Part 3

Sebenarnya kisah krabi aku ni tak habis lagi..ade lagi cerita yang aku tak tulis..sebabnya aku malas...kisah naik longtail ke 4 pulau...dan ke night market...

Longtail

Hari ke tiga aku akan ke 4 pulau..ikut baracudas jugak..seperti biasa dieorg akan ambil dekat hotel..dan bawa pergi depan kaunter baracudas dan seperti biasa jugak dieorg akan bagi sticker...

Kaunter Barracudas

Kali ni aku pilih untuk naik longtail..murah dan mencabar...apa tak mencabarnya..nak naik pun susah..kalau semalamnya naik speedboat senang lenang je...nak naik longtail ni..kena panjat tangga...adelah 5 anak tangga..ramai tu memang lagi ramailah..kalau naik speedboat dalam 10 ke 15 org je..naik longtail ni aku rasa ada 30 orang...ke lebih..besar tu boat die..
Tangga longtail

Hujan

Masa aku pergi ni hujanlah pulak..dah habis semua basah kuyup..duduk pulak kat depan..dengan air hujannya...dengan air laut yang splash2 naik ke atas...fuh macam kat sunway lagoon aku rasa...hahaha....

Snorkelling time hujan memang menakutkan...kalau rasa tak berani tu xpayahlah turun...tunggu air tenang baru turun..bahaya wooooo!

Untuk 4 pulau ni...pulau2 yang kiteorg singgah memang sangat cantik...best gile..air jernih dan sangat oooseeeeemmm?!
Jernih sesangat

pemadangan memang osseemmm

Last pulau yang kiteorg pergi adalah pulau yang terbelah kat tengah2 tu..aku pun lupa nama..pulau tu kalau air surut boleh jalan tengah2...aku tak kisah sangat terbelah ke tak..yang penting aku nak mandi...kat sana ikan ppeeeeehhhhh! Banyak gilak...main2 kat kaki je...walaupun air cetek...dengan mentimun lautnye...hahaha...
Banyak batu2 mcm tu kat krabi
Tak hengat dunia

Makan pun disediakan jugak kali ni..seperti biasa..nasi..ayam goreng paha kecik dengan
sayur..dalam longtail dapat air dengan makan tembikai...memang best!

Peha ayam kecik...

Night market krabi town

Malam tu kiteorg ke krabi town..untuk ke night market...best tol kat situ...makanan banyak..siap ada meja2 lagi..korg boleh duduk dan makan..sambil tengok org berkarok2...ok lah layankan aje...
Landmark krabi town

Pentas tempat karok2

Kedai pad thai

Udang berlambak
Pilih je nak duduk mana
Makanan memang Superb

Malam tu aku makan sup...mee sup die..perrrrhhhhh gilak sedap! RM 5 je...bbdk ni sorg dah gila ngn pad thai..jadi makan pad thai lagi...sorg lagi makan nasi briyani..ape kehal nasi briyani karbi..tapi sedap...memang makanan thai ni sedap2 blaka...murah pun murah strawberry blended baru RM 2 kateko! Dah r sedap...

Sedap woooo!!!

antara yang menarik Krabi market

Key chain

Ooo lupa nak cakap...dari ao nang aku naik tuk tuk..harga RM 60
LEbih kurang 600thb...die hantar siap tunggu lagi...sampai ko siap habiskan duit kat sana..pastu die bawak balik...tapi korang kena pepandai lah..mintak kurang...ada jugak bas ke sana tapi aku tak tau mana nak turun...
Harga

Disebabkan flight aku awal pagi...jadinya malam tu lepas balik dari krabi tidur2 dan esok balik sudah...aku dah tempah teksi ke airport harga sama je dengan airport ke hotel...

Sampai airport...boleh terus masuk..tapi sebab bebudak ni shopping shampoo, air....... jadinye bagi free jelah kat kastam tu...hahhaha hasilnye kan...gitulah..org kate xboleh bawak liquis keluar nak jugak...dah bagi free je kat dieorg..patut r rambut masing2 cantik je..shampoo free...hahaha

Pape pun aku memang sangat suka krabi...dan krabi sangat best...