Thursday 21 March 2013

Warehouse Sales Voir

Hari ni 21hb merupakan hari pertama Warehouse Sales untuk jenama dan rangkaian Voir..ni kira kali kedua aku pergi warehouse sales..yang pertama dulu pergi P&G..produk untuk mandi manda,muka badan dari hujung rambaut sampai hujung kaki..apa aku boleh rumuskan adalah kalau nak jimat dan murah dan berbaloi-baloi korang tunggu jelah warehouse sales..tapi mana yang banyak duit tu..korang pergi jelah beli kat Mall..bagi peluang kat orang yang tak berapa nak ado ni…hahaha..

Peta dalam ni..tak berapa membantu


Warehouse sales Voir ni korang kena pergi dekat kilang dia..kilang ke? Kilang la kot..haha..bertempat di Balakong..sebelum Jusco Cheras Selatan..tapi kena masuk dalam lagi la..korang kena google cari map ye..macam aku juga..jalan agak confius sebab semuanya kilang-kilang je kat situ..tapi korang boleh tengok nama jalan..dan jalanlah sendiri..hehe..

Aku sampai  sana dalam pukul 9.40AM..punyalah semangat..orang masa tu..dah agak ramai..tapi semua lepak dalam kereta je dulu sebab pintu belum buka lagi..orang sebelah tunggu orang sebelah turun..orang sebelah tunggu yang sebelah lagi..Tunggu punya tunggu amoi sebelah kereta aku dah turun..aku pun ape lagi..turun la juga..maklumla..ikut orang..haha

Lepas aku turun aku tengok Nyonya kat sebelah kereta aku pun turun juga..la..ikut aku pulak..erm lantakla..turun-turun aku tengok dah ramai beratur depan gate Vior..dan boleh aku katakana lebih 50% orang-orang itu adalah orang Iran..apa benda lah yang ramai sangat ni??? Adoi! Korang kaya kottt! Ah lantaklah duit die…

Tu dia..macam kat negara dia pulak
Tunggu punya tunggu..Pak Guard mula bukak pintu..dan aksi pun bermula..siap lari-lari ko!..tapi bukan aku la..haha…

Murah memang murah..mata pun dah naik berpinar tengok baju..seluar..kasut..beg..macam-macam ada..aku scan dulu sampai belakang…barulah aku start pilih mana aku nak..ooh! lupa sebelum tu..akan ada orang yang akan bagi beg plastic kat korang..kalau tak cukup mintak lagi..mintak sampai 5,6 last-last masa bayar Cuma 1 plastik je..ape cite???  Lagi sekali lantak koranglah!


Baju yang tak jadi beli tinggal macam tu je???
Tulah Baiya yang sedia menghulurkan plastik tuk korang


Harga dari serendah RM 1 sampailah yang paling mahal..RM 19..tu tak termasuk barang-barang lain macam kaca-kaca,gelas.tah ada tunggul kayu ape tah dia jual..yang tu mungkin mahal lagi la..

Singgit je,,beb!!!

Kasut

90% aku cakap ko!


Pilih jangan tak pilih

Bawak bersabar la bang ooii! siapa suruh ikut

Pilih lagi

Timbunan baju

Tali pingang

Korang pilih jelah mana yang korang nak..tapi yang penting kena pilih yang ada tanda harga..yang tak ada tanda harga dieorang memang tak akan kira dan korang akan berputih mata..jangan ingat korang pergi beli belah dekat kedai 99sen..kalau tak ada tanda harga..harga RM 1 pulak eh..memang taklah! Jawapannya..
Apa yang aku boleh cakap..memang berbaloi dan korang kena pergi..tapi adalah beberapa tips yang aku boleh kongsikan untuk korang..


Tips:

1)    Kalau yang ada asma yang teruk baik pakai mask sebab banyak sangat habuk dari baju-baju  tu.Yang tak ada asma pun untuk kesihatan boleh pakai mask..yang tak tahan akan bersin-bersin..dan mungkin akan gatal mata..

2)    Tempat tu memang panasnya..aku tak boleh cakaplah..jadi pakaian haruslah yang selesa dan santai-santai je.
 

3)    Pilihlah baju betul-betul sebab kemungkinan baju tu koyak,kotor,butang tercabut,zip tak ada..memang boleh terjadi..kalau korang tak pilih korang yang rugi.
 
4)    Pilih baju ikut saiz sendirilah ya..memandangkan memang tak ada fitting room…pepandai koranglah nak ukur kat tengkuk ke..pinggang ke..kepala ke..asalkan muat…haha 

5)    Terlalu banyak Iran..macam kat Negara dia pulak rasa..

6)    Bawalah air secukupnya sebab korang akan haus dan keletihan..  

7)    Sysem pembayaran die tak berapa bagus sebab korang akan beratur  1 lane..tapi cashier banyak..pastu tah apa  tunggu-tunggu lagi sedangkan kaunter 1 kosong..aku pun tak faham..aku dah cilok dulu..ikut suka aku..je.haha..


Hasil penat lelah..





No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...