Thursday 24 January 2013

Penyelidik Tegar

Bali Trip ( April 2013)


Untuk statement yang berterus terangnya..ini adalah kali pertama aku kan akan ke luar dari Malaysia..walaupun dulu pernah pergi Singapore..tapi masa tu kecik lagi..aku pun dah tak ingat macam mana dan tak ada perasaan langsung masa kat sana..pada aku sama je..:) sekarang bila dah kenal dunia dan menikmati erti kehidupan(Poyo!) barulah boleh enjoy-enjoy pergi jalan...

Sebelum pergi bali ni..aku banyak mengoogle dan meYAHOO! tempat-tempat manarik dekat sana, dan rata-ratanya blogger semua pergi tempat yang sama..dalam list dah tersenarailah tempat-tempat berkenaan, cumanya nak pergi dengan Pak Supir atau bawa kereta sendiri..memanglah jimat kalau bawa sendiri lantaklah nak pergi mana pun..tapi......Erm macam-macam dalam fikiran, Lesen nak apply yang international dah RM 150.00 (setahun) sewa kereta kat sana memang murah kalau dibandingkan dengan kat sini..tapi ada aku baca kat sana jalannya tak macam kat sini,pemandu dia pun tak macam pemandu sini..erm..fikir lagi..

Barang Murah

Ni perkara yang paling aku tekankan...nak cari barang-barang murah yang menjadi tempat orang tempatan membeli belah...mana nak cari? google punya google kawan aku dah mendapat idea untuk fokus pada blog orang-orang indon lah kan..orang tempatan..jadi kami telah menjumpainya...dalam senarai akan ke bundle dan pasar senen di mana tempat tu tengah malam hingga subuh akan menjadi tempat untuk menjual kuih muih dan bila malam akan bertukar menjadi tempat menjual barang-barang bundle..wah! sangat tak sabar..apa yang dengar bundle dia 3 baju= RM 5..ganas betol! murah gile! nanti aku akan ke sana...

Pasar Senen

Giant..carefour

Dalam senarai jugak kami akan ke giant dan carefour mereka sebab dah bukak katelog..harga memang kaw2 murah...memang gile sekejap..
Giant Jakarta

Jakarta - Bandung

Pada mulanya aku dah bercadang nak ke bandung dari Jakarta naik train..sebab terpengaruh dengan blog-blog dan cerita-cerita blogger yang dah ke sana..memang tak dinafikan barang kat sana memang murah..tapi bila fikir-fikir balik..aku ni bukan jenis branded pun! asal murah..baju cap ayam pun aku pakai..memang tak berkira mana hal-hal tu asalkan sedap mata memandang sudey!..

setelah berfikir panjang..akhirnya aku tukar plan untuk jalan-jalan sekitar Jakarta sahaja..memandangkan aku mendapat info bahawa dekat Jakarta baju-bajunya lebih trendy tapi tak berjenama..dan Bandung lebih pada factory outlet dimana baju-baju dan barang-barangnya lebih ke arah jenama...lagipun aku di Jakarta hanya 3H 2M sahaja...

Bali 

Untuk di Bali aku memang nak masa yang panjang...sebab terpegaruh dengan cerita-cerita orang yang tak habis-habis..kata Bali best sampai Artis-artis Hollywood pun cuti kat sana jadi aku pun nak jugak...untuk bali aku pilih untuk menghabiskan masa selama 8Hari 7Malam...ganas??memang rugi amek aku kerja..sebab suka sangat cuti!

Santekkk!

Tanah Lot Bali

Tiket

Macam biasalah tiket aku ke sana tak lain tak bukan AA masa ni aku berebut untuk promosi free seat..
aku akan bertolak dari LCCT ke Jakarta dan Jakarta ke Bali

LCCT - Jakarta

Tiket untuk 2 orang free..airport tax + fuel = RM 116.00
AA plus-plus Insure + Pick a seat + SKYB = RM 48.40
Total RM 164.60( 2 orang)

Hotel Jakarta ( Tune Hotel,Pasar Baru)

2 Malam = RM 164.03 termasuk 12 jam A/C dan 24 Jam TV...

Tune Hotel, Jakarta

Jakarta- Bali

Tiket untuk 2 orang + airport tax + fuel + AA plus-plus = RM 151.68

Hotel Bali ( Tune Hotel Legian,Bali)

7 Malam = RM 169.41...bapa agaknya satu malam ek?? haha..

1 Malam = RM 24.20 je...gile??


Tune Hotel, Legian


Bali - LCCT

Tiket untuk 2 orang + airport tax + fuel + AA plus-plus = RM 169.41

Total kehangusan duit untuk tiket dan penginapan sepanjang 10 Hari 9 Malam aku di Jakarta dan Bali
RM 819.13....banyak?? memang banyak pun 9 malam tu..ok apa..kan-kan?? nak sedapkan hati..

Apa pun aku rasa murah jugaklah kalau diikutkan lama aku kat sana nanti...erm..teruskan mengoogle..hehe

No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...