Saturday 20 September 2014

Watson Card Touch n go

Kali ni aku nk cite sikit pasal Watson Card yang bergabung meletop dengan Touch n go. Lepas dah berzaman-zaman aku manual je bayar kat Tol tapi lepas dah kerja asyik ulang alik Tol je. Dah la Tol aku ulang alik tu kire tahap gaban banyak keretanya. Jenuh lah nak bayar Tunai je. Memang ada beza sikitlah kalau guna Touch n go ni, lagi pun kire boleh lah budget sebulan tu bape kan siap-siap Top up sebulan dah tak payah susah-susah nak cari duit syiling bawah seat kalau hujung-hujung bulan tu.

Watson Card


Masa memula nak register tu kena bayar RM 18. Lepas tu kena lah register dekat touch n go punya website untuk aktifkan kad tu. Baru lah boleh guna Touch n go tu. Aku rasa memang tak ada masalah langsunglah. Dah pakai berbulan-bulan memang touch n go jelah aku.

Tapi entah aku pun sebenarnya tak bape nak confirm kenapa tetiba card aku tak boleh guna. Touch but cannot go. :( Dah la berderet2 kete kat belakang. Stress aku!! Muka dan pucat lesi dah. Dah la orang Tol tu terhegeh-hegeh nak datang tolong aku. Sabar jelah!!

Sebelum Card tu tak boleh guna, semalamnye aku ade pergi aktifkan card dekat website watson. Konon-konon macam dah banyak pointlah nak tengoklah kot-kot aku boleh redeem ape. Keretea sebijik ke kan. Aku pun tak pasti sebab apa card tu ttbe je tak boleh guna.

Waktu lunch tu aku pergilah Watson balik nak tanye ape kono dengan card aku ni?? Dieorang tolong call kan Touch N go lepas tu di cadangkan aku pergi dekat kaunter Touch N go untuk check card aku takut-takut cip die rosak.

Touch N go Kaunter


Bile aku call Touch N go die kate kaunter ade dekat mana-mana plus tak kirelah kecik ke besar tol tu. Aku pun confident lah kan, lepas bayar tol aku tanye orang tol tu kat sini ade kaunter Touch N go?? die kate tak ada dik. Adik??? Omg!! muda sangat ke aku? perasan sikit. Die kate kaunter Touch N go ade dekat Kajang, Sg. Besi dengan Nilai je. Tu area tempat aku lah tempat korang aku tak tahu.

Tol Sg. Besi

Esoknya aku pergilah Kaunter dekat Tol Sg, Besi.. lepas dia dah check-check semua...memang tak boleh nak detect langsung. Jadinya die suruh aku isi form..lepas tu die tanya aku ada duit ke dalm ni?? aku cakap ade..dalm RM40. Die cakap refund dalam bentuk cheque atau Akaun Bank je. Jadinya aku pilih Akaun bank jelah. Refund paling lama sebulan Dik Non!! sabar jelah aku! Dieorang akan hantar email kalau dah bank in.

Gitu jelah citenya...trauma rasa nak lalu lane touch n go sahaja. Aku rasa pasni aku pilih Touch n Go dan Tunai. Habiskan trauma dulu. hikhikhikhik


Follow IG : GEDEBAKGEDEBUK

No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...