Friday 12 September 2014

Hotel Reviews

Part 5


Bersambung lagi Review hotel-hotel yang pernah aku duduk..Walaupun dah bagitau sikit-sikit dalam entry lain pasal hotel yang aku duduk tapi nak juga review kan..biasalah terlebih rajin( Rajin sangat!)

13. AVA Hotel, Saigon


Lokasi


Ava Hotel ni pada aku lokasi dia sangat-sangat-sangat(Over sangat) strategik sebab dekat dengan Ben Than Market dan tempat-tempat yang menarik sekitar bandar Saigon. Kira kalau korang mempunyai kaki ala-ala atlet tu elok sangatlah duduk dekat sini. Kiranya kalau korang duduk dekat sini memang tak ada masalahlah dengan tempat makan..pengangkutan awam..dan lain-lainnya. Jalan kaki je dah boleh sampai.


Pengangkutan Awam


Macam aku bagitau tadi, memang sangat dekat dengan pengangkutan awam..dekat sangat dengan station bas saigon..aku rasa jalan dalam 20 minit maksimum lah. Kalau korang dah biasa jalan 15 minit..bagi diskaun sikit. Biasanya pengangkutan awam tak susah nak cari sebab Teksi bersepah-sepah. Selain tu Motor ala-ala Ojek(Indon lah pulak) merata-rata kat sini. Kalau dah terdesak sangat boleh je naik..Selain tu beca( Aku tak pasti nama die beca ke ape) tapi yang penting nya macam beca lah..ade juga. Korang cakap je nak naik ape ade semua.

Fasiltis


Aku copy paste je( nampak tak kerajinan aku)..
  • Air-conditioner
  • Minibar refrigerator
  • ADSL cable/Wi-fi internet in room (Free)
  • Electronic key
  • Security system
  • Hairdryer/Slippers
  • Bathroom with bathtub and hot-water
  • Elevator
  • Cable TV  with many Chanels: TV5, HBO, Star Sports, Star Movie, ESPN, CNN,..
  • Daily changed bed sheet, towel, shower gel,tooth brush
  • Tour desk/Currency Exchange
  • Same day Laundry service
  • Major credit cards accepted: VISA, MASTER, JCB
  • Airport transfer and pickup service/Car rental service
  • Air ticket booking & reconfirmation
  • 24 hours room services

 Bilik


Bilik aku memang tak boleh nak complain banyak sebab dengan harga yang macam tu punya murah(bagi akulah) boleh dapat service yang pada aku memuaskan memang redha jelah. Kira ni salah satu hotel favorite aku lah. Kalau korang nak pergi Saigon(HCMC) aku recommend hotel ni. Korang boleh tengok sendiri review dekat AGODA (8.0) tuuuu...banyak lah tu, kira rata-rata guest berpuas hati sangat lah dengan hotel ni. Bilik ada macam-macam jenis..korang boleh tengok dekat website ROOM TYPE .

Dari AGODA Website

Harga


Harga sangat-sangat berpatutan..Bilik standard dalam RM 75 bilik-bilik lain mahal lah sikit.

Harga


Summary
Value for Money: 4/5                            
Location : 5/5   
Staff Performance : 5/5   
Hotel Condition/Cleanliness: 4.5/5   
Room Comfort/Standard : 4/5   
Food/Dining :3/5




14. Hallmark Inn, Melaka



Lokasi



Lokasi Hallmark Inn ni boleh dikategorikan sebagai strategik walaupun tak delah strategik sangat-sangat-sangat..dekat juga lah dengan tempat menarik..kalau Jonker Walk tu aku rasa boleh jalan kaki dalam 20 minit macam tulah. Kalau dengan Afamosa ke apa tu jauh sikit.


Pengangkutan Awam



Aku macam tak nampak bas lalu je depan hotel ni. Kalau Teksi tu adalah..beca pun aku tak nampak. Jadinya?? Teksi jelah..ke aku tak perasan?? Anggap jelah aku tak prasan.


Fasilitis



Seperti Biasa bukan tiba-tiba nak cakap omputeh..tapi aku copy paste je..


Room Fasilitis:

  • Individual Air-Conditioning with climate control
  • Private Ensuite Bathrooms (Handicap Friendly)
  • Bathtub (Available only in Premier Executive Suites)
  • Personalized Toiletries
  • Latest LED Rain Shower & Automatic Bidet Toilet seats
  • Complimentary & unlimited WiFi usage in Guest Rooms
  • IDD (International Direct Dial) and room to room facilities
  • Wake up call service
  • International wall socket plugs
  • Hair Dryer
  • Wardrobe
  • 32" LCD Colour TVs with Satellite channels
  • Auto Boil Kettle
  • Mini Bar & Tea/Coffee making facilities
  • Personal Safebox (Laptop Friendly)
  • Writing Desk & Dressing Table
  • Daily Newspaper (On Request)
Hotel Fasilitis:

  • Complimentary on site car park for guests
  • Hallmark Wellness center & Spa (only available in Hallmark Hotel Leisure)
  • Jacuzzi, Sauna, Steam and Massage (only available in Hallmark Hotel Leisure)
  • Limited Hours Concierge & room service
  • 24 Hours CCTVs in public and Car Park area
  • Mordern Key Card Access to all Guest Rooms
  • Lift (Handicap Friendly)
  • Business facilities
  • Laundry / Dry Cleaning Service
  • Lobby and Cloak Room
  • Personal Safe Boxes
  • Hallmark CafĂ© *

Bilik



Bilik pada aku ok jelah...dia ada carpet tu yang aku rasa agak selesa sikit.. bilik agak sempit pada aku lah dengan harga yang dikategorikan sebagai mahal lah juga..Bilik air tak berapa nak bersih, TV channel masa aku pergi tu sangat-sangat membosankan ade katenye ariel jatuh. pergilah betulkan hujung minggu kot..orang ramai!!

Ambik dari AGODA


Korang boleh tengok review hotel dekat sini AGODA...(7.0 oklah kan) boleh tengok jugak website hotel ni Hallmark Hotel .


Harga



Harga masa aku pergi tu sebab hujung minggu jadinya mahal sikitlah RM 162..siap breakfast..breakfast die ok jugak..buffet lah yang penting.

Website Hallmark Inn-Lagi Murah


 Summary
Value for Money: 3/5                            
Location : 3/5   
Staff Performance : 3/5   
Hotel Condition/Cleanliness: 3/5   
Room Comfort/Standard : 3/5   
Food/Dining :4/5





15. BestView Hotel, Bandar Sunway


Lokasi


Hotel ni banyak juga bersepah-sepah( banyak sangat!!) dekat Sunway ni aku rasa ada 2 kot satu dekat Mentari( depan Sunway Piramid) kalau BestView Bandar Sunway betul-betul dekat sebelah Sunway Piramid..jalan kaki ke Sunway Piramid dalam 5 minit je. Memang strategik sangatlah tempatnya pun..dekat dengan kedai makan..7 E..KFC..bank2..ape lagi? Semua ada..


Pengangkutan Awam


Sebab dah dekat dengan Sunway Piramid jadinya tak ada masalah lah dengan pengangkutan Awam..Bas ada..Teksi ada..beca memang tak ada lah..

Fasilitis


Tak ada nak copy paste lah pulak..terpaksa lah menaip..

  • WIFI
  • TV Satellite Channel
  • Wake Up calls
  • Individual A/C
  • Elevator 
Sikit je hotel budget katekan..aku tak ingat sebenarnya..tapi aku rasa tu jelah. Biasa-biasa je.


Bilik


Bilik sempit..boleh berjalan je..memang terhad ruangnya..bilik family aku tak tau macam mana rupe. Tapi bilik standard memang standard habis. Tapi bilik bersih..toilet pun ok. Tak banyak boleh komen lah.

Tengok review dekat BOOKING.COM  atau korang boleh tengok website dia BESTVIEW.


Harga


Harga bilik standard RM 100...pada aku mahallah dengan bilik macam gitu je, Sempit benoo nok!! kalau RM 70 ke boleh lah terima.

Summary
Value for Money: 2/5                            
Location : 5/5   
Staff Performance : 3/5   
Hotel Condition/Cleanliness: 4/5   
Room Comfort/Standard : 3/5   
Food/Dining :N/A




No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...